Esimesena on näha viimane sissekanne. Et kõik kenasti algusest alates läbi loetud saaks, siis selleks on paremas servas reisikiri päevade kaupa ära jagatud - klikka aga kenasti seal!

Saturday, July 25, 1998

Hispaania: Huesca - Zaragoza - Barcelona

Päike oli juba üleval, kui “söögipasun” hüüdma hakkas. Pesta saime end mingis “lõhnavas” kraavis ja asusime teele. Korjasime tee äärest peale ka jalgratturite rühma ja sõitsime välja Aragoni maakonna suuruselt teise linna Huescasse.

Linnaekskursioonil käisime Navarra väljakul ja veel astusime sisse 13…16. sajandil ehitatud stiilirikkasse katedraali. Hiljem anti poolteist tundi vaba aega linna peal kolamiseks. Kes veetis aega hiina restoranis, kes ostis poest head paremat, piilus baaridesse sisse või jalutas ringi Miguel Servet’ pargi skulptuuride, tiikide ja purskkaevude vahel.

Järgmiseks viis buss meid Ebro jõe kaldal asuvasse Aragoni pealinna ja Hispaania suuruselt viiendasse linna Zaragozasse. Kell sai kaks pealelõunal. Temperatuur väljas oli 36 kraadi. Suvi täies jõus! Peale lühikest peatust konnaga purskkaevu juures sisenesime veerand tundi hiljem hiigelsuurde nelja torni ja mitme kupliga kaetud Nuestra Señora del Pilar’i katedraali. Rikkalikult kaunistatud, särav, suursugune jne. Teise ühiskülastuse tegime Aljaferia lossi, kus oli võimalik näha islamistlikku nö pitsilist arhitektuuri. Lossi siseõues kasvasid tiigi kaldal ehtsad apelsinipuud. Oleks käe välja sirutanud ja … Ehitise teise tiiba, kus Aragoni maakonna parlament oma igapäevast tööd teeb, meid ei viidud.

Peale ekskursiooni vajusime seltskonniti linna peale laiali. Käidi kauplustes, istuti baarides. Vaatamata ei jäänud ka tulipunane päikeseloojang. Kell 21.30 jätsime aga Zaragozaga hüvasti ja algas 300 kilomeetri pikkune reis Kataloonia maakonna keskusesse ja Hispaania suuruselt teise linna Barcelonasse. Bussis vaatasime videofilme “Naked Gun 2” ja “Pulp Fiction”.

Kell oli neli öösel, kui buss peatus Barcelonas Vahemerest 150 meetri kaugusel. Julgemad meist käisid ujumas, enamus tahtis aga magada. Magamisplatsiks sai sel ööl linnapark. Telke ei olnud, WC-d ei olnud, aga sipelgaid oli, koeri oli, võõraid jalutavaid inimesi… ja oli ka bussitoolis magajaid.