Esimesena on näha viimane sissekanne. Et kõik kenasti algusest alates läbi loetud saaks, siis selleks on paremas servas reisikiri päevade kaupa ära jagatud - klikka aga kenasti seal!

Thursday, July 16, 1998

Saksamaa - Šveits

Hommikune ilm ei olnud parem eelmise päeva pärastlõunasest: oli jahe ja taevas rändasid pilved. Kell 8.45 jätkasime oma reisi. Heitsime viimase pilgu positiivse mulje jätnud Prahale ning võtsime suuna Pilseni linnale ja sealt edasi Tšehhi - Saksa piirile, kus veetsime poolteist tundi. Vaikselt hakkasid kottidest igasugused õllepurgid välja imbuma. Asi läks lõbusamaks. Vaatasime videost filmi “Kõrged kontsad”.

Enne keskpäeva jõudsime piirile. Siin kulutasime veel oma viimaseid tšehhi münte kohvi ja jäätise peale. Käisime niisama ringi ja ikkagi tuli veel oodata, enne kui meie buss kontrolliks ette võeti. Kell 12.50 saime lõpuks üle piiri. Ees ootas 7,5 tundi sõitu Lõuna-Saksamaal, seda linnade Regensburgi ja Ulmi kaudu. Väljavaadet hakkas rikkuma kohati tugevnev vihmasadu.

Et igavust peletada, astus DJ Olavi bussi etteotsa ja pani karaoke käima. Kaasa oli võetud kaks “Pere laulikut” ja kassett muusikaga. Kõlasid “Lõke preerias” (sellest kujunes pea et me matka hümn) , “Mustlase elu”, “Aeg annab kõik”, “Tüdruk”, “Valged roosid”, “Vana pildiraam” jne. Julgemad laulsid otse mikrofoni, ülejäänud nautisid toimuvat ja tundsid rõõmu kaasalaulmisest. Lauludele järgnes bussi tagumise grupi naiste tantsunumber: jenka ansambli “Boney-M” muusika saatel. See tõi elevuse “saali”, kuid toole esialgu seina äärde ei tõstetud. Isegi vihm lakkas, kuigi ajutiselt.

Peale lühikest metsapeatust jätkus seltsielu õlleoksjoniga. Saku õllepurgi hind tõusis 17 eesti kroonini. Kaks purki koos maksis lausa 50 sama rahaühikut. Peale seda avati bussi keskosas baar: pakuti õlut, Saaremaa viina, igasugust snäkki.

Kell 20.15 olime peale väikesi eksirännakuid Saksa – Šveitsi piiril. Rõõmsameelne piirivalvur vaatas näod üle ja soovis head reisi. Selleks kulus tal vaevu kümme minutit.

Šveits algas Schaffhauseni linnaga ja tunnelite roduga. Väljas üha pimenevas õhtus sadas korralikku vihma. Õhtusöök sai valmistatud ja söödud ühe parkla väikestes varjualustes. Telkimiskoha jaoks tuli veel edasi sõita. Leidsime lõpuks kiirteest 50 meetri kaugusel parkla ja teepiirde vahel mururiba (umbes 10 meetrit lai), kuhu panimegi kiirtempos taskulambi valgel telgid üles. Uni tuli kiiresti, kuigi autosid vuras kiirteel öö läbi.