Esimesena on näha viimane sissekanne. Et kõik kenasti algusest alates läbi loetud saaks, siis selleks on paremas servas reisikiri päevade kaupa ära jagatud - klikka aga kenasti seal!

Thursday, July 30, 1998

Belgia - Saksamaa - Poola

Kella viie ja kuue vahel jõudsime Saksamaale. Belgia oli jäänud möödunud öö pimedusse. Vaid üksikud märkasid tema tulesid. See päev möödus Saksamaal kiirteedel. Vaatasime videofilme, sõime, magasime. Ainsana tegime pooletunnise peatuse Hannoveris: mõnel oli toidutagavara otsa saanud. Berliinist paistis meieni vaid teletorn.

Poola piiri lähedal jäime umbes kolme kilomeetri pikkusesse piiriületamise järjekorda. Saime jalutada, lehvitasime mööduvate veoautode juhtidele. Lõpuks ajas äikesevihm meid tagasi bussi. Piiripunktis tekkis meil probleem paberitega ja läks veel aega. Kokku kükitasime Saksa - Poola piiril üle kolme tunni. Kell 23.30 lubati meil taas siseneda Poola Vabariiki, teist korda sel reisil.

Hääletuse 19 : 17 tulemusena veetsime selle öö bussist väljaspool. Poola metsas. Panime telgid üles ja tegime viimase ühise õhtusöögi: kõigile tuttava vana hea riisipudru sibula ja konservilihaga. Suitsetajad valmistasid suures suitsunäljas endile tubakapulbrist ja paberilehtedest konisid ning rüüpasid sinna kõrvale väheke õlutit. Peale sööki otsustasime maha pidada meie reisi pulmad. Pruut oli olemas, aga peiut ei leitud kusagilt. Viimane jäigi tol ööl leidmata. Läksime üle hoopis lauspulmadele ja panime telkide kaupa paare kokku. Viimased pulmalised said rahu alles kella nelja ajal öösel.